【論文出ました】大黒海山 煉獄硫黄池 ROV特攻調査!? 【New paper!】a ROV trip into the Rengoku sulfur lake in Daikoku Seamount !?

 
Our new article is published in Island Arcthe, journal of the Geological Society of Japan!!
日本地質学会の学会誌Island arcにて、論文がでました!
 
The ROV was plunged into a molten sulfur lake on the seafloor in the Daikoku Seamount of the Northern Mariana arc!
3月のかいめい航海中に、無人潜水機をマリアナ島弧の大黒海山にある溶融硫黄湖に突っ込ませた、という衝撃の論文です!
 
I don't think you understand what I'm talking about😂, so please take a look at the paper and the Appendix ROV movie first!👀
何言ってんのかわからんと思うので、まずは論文とAppendixの動画を見てみてください!
 
FREE ACCESS LINK HERE!!! ↓
https://onlinelibrary.wiley.com/share/author/A9AWFMXEGRNZQ93F9UKU?target=10.1111/iar.12489
 
We reported on the scene and the molten sulfur samples obtained. This is the first time that a Japanese ROV has touched down in a molten sulfur lake, and with the great help of Dr. Chong Chen , this impactful event was published in a paper!
日本のROVで溶融硫黄湖に突っ込んだのは初となります。一緒に乗船していたチェンさんの爆速執筆拳によって、乗船中に論文を書き上げて投稿するというスピードでこの衝撃のタッチダウンを論文として世に放つことができました!ありがとうございました!!
 
 
 
~追記~
 
衝撃の溶融硫黄池論文、ツイッターでも大反響だったおかげで、Wileyからフリーアクセスにしてもらえました!
 
バズるとこんな良いこともあるんですね!フォロワーの皆様、興味を持っていただいた皆様、ありがとうございました!
 
 
 
 
 
 
 
 

コメント